История на шампоана

История на шампоана

26 ноември 2023

 

Еволюцията на шампоана.

4000 пр.н.е. Козметичните процедури се появяват от баните до фризьорството, запазени за висшия ешелон на обществото. 3000 г. пр.н.е. Широко разпространено става вярването, че поддържането и украсата отделят хората от всички други животни. Вавилонските дворове съдържат множество бани с чиста течаща вода; сапунът от животински мазнини, варени с пепел, се съхранява в глинени съдове.

1500 пр.н.е. Египетските козметици събират растения, като цветя на лотос, за етерични масла и комбинират животински и растителни масла с алкални соли, за да образуват подобен на сапун, материал за третиране на кожата и за измиване.  Средновековието В Европа чистотата на душата се набляга на чистотата на външността. В Япония ежедневното къпане се превръща в обичай. В Исландия басейните, затопляни с вода от горещи извори, са популярни места за събиране в събота вечер.

800 г. сл. Хр. В Алепо, Сирия, сапунът се прави чрез комбиниране на зехтин, лаврово масло, вода и луга, след което се нагрява, оставя се да изстине, нарязва се и се оставя да отлежи седем месеца.

1100 г. сл. Хр. Европейските кръстоносци се натъкват на кервани по Пътя на коприната, пълни със сапун от Алепо, носят големи количества у дома и започват да откриват начини за създаването му.

1200 г. сл. Хр. Европейското производство на сапун се разпространява с пристигането на мюсюлмански производители на сапун в Испания и Италия. Италианският град Кастилия става известен сред испанските и европейските кралски къщи.

1500 г. сл. Хр. Кастилският сапун пътува из цяла Европа до Англия, където се внася в големи количества по море. Английските фризьори варят сапуна за бръснене във вода и добавят билки, за да придадат на косата блясък и аромат. Но освен че дразнят очите, повечето сапуни трудно се изплакват и оставят матов филм.

1800 г. сл. Хр. Ранните колониални търговци в Индия откриват масажа за коса и тяло, наречен champo, и въвеждат „champing“ в Европа – и произхода на думата „шампоан“

1898 г. Химикът от Берлин, Ханс Шварцкопф, отваря аптека, посветена на парфюмите, и фокусира усилията си върху продукти за грижа за косата, включително популярен, водоразтворим, сух шампоан, който въпреки удобството, все още предизвиква притъпяващи, алкални реакции.

1900 г. Балсамът, който произхожда от "брилянтин", е създаден от французина Едуар Пино и е представен на Световното изложение за омекотяване на мустаци и бради.

1908 г. New York Times очертава „прости правила“ за това как да измиете косата с шампоан. Твърди се, че косата е най-добре да се измие с шампоан през нощта, след старателно разресване и разресване. Препоръчали са кастилският сапун да се нанася с твърда четка ( и да се изплаква) по четири пъти в месеца.

1914 г. Кейси Хебърт изобретява първия търговски шампоан. Рекламите на шампоан Canthrox показват млади жени в лагер, които мият косите си в езеро; Рекламите в списанията на Rexall включват разкрасител и шампоан за коса Harmony.

1927 г. Ханс Шварцкопф представя един от световните премиери течни шампоани и стартира своята международна империя от фризьорски институти.

1930 г. Първият шампоан, съдържащ синтетични повърхностноактивни вещества (сулфати), се представя като Drene. Д-р Джон Брек представя един от първите шампоани в Америка и разработва един от първите pH-балансирани шампоани.

1946 г. Първият „вграден“ детергент (съдържащ комбинация от повърхностноактивно вещество/изграждащ компонент) е въведен в САЩ. Повърхностноактивното вещество (сулфат) е основната почистваща съставка на детергентния продукт, докато изграждащата съставка, помага на повърхностноактивното вещество да работи по-ефективно.

1960 г. Химиците откриват начини ограничат полимерите в шампоана, за запълване на неравностите и бръчките, където косата е повредена от препарата.

1970 г. Рекламите за коса с кино икони като Фара Фосет и Кристи Бринкли твърдят, че е нездравословно да не се миете с шампоан няколко пъти седмично.

1980 г. Химиците откриват начини за суспендиране на силикони в шампоан, което води до формули „2 в 1“ и вълна от патенти. Когато се изплакнат, те се „задействат“ от водата, за да се свържат с косата, което може да бъде ударено или пропуснато; добавят се големи количества силикон, за да се гарантира, че остава достатъчно.

И така е започнало усещането за пяна върху главите ни. Както при много продукти, продавани както на професионалисти, така и на потребители, шампоанът става все по-специализиран, за да отговори на редица желания и състояния – слаби, дебели, къдрави, сухи, мазни, руси, цветни, млади, стари. И за всеки шампоан има спътник: Балсам. Стремежът към по-добър шампоан е Светият Граал на фризьорството и затова козметичната индустрия не спира с разработването на все по-добри и по-добри измиващи продукти. Формулите стават максимално изчистени от вредни химични съставки за да предложат нежна грижа.

2017 г. Се появява американският бранд Brazilian Bond Builder!


Косата може да се увреди от много неща, от температурата на водaта под душа до условията на околната среда. Повредената коса изглежда и се чувства чуплива и груба и често може да бъде по-трудна за оформяне. Ако искате косата ви да изглежда блестяща и здрава, трябва само да следвате няколко прости стъпки, като внимателно избиране на продуктите за грижа за косата, миене на косата по-рядко и защита на косата от вредните условия на околната среда.

прочети още

Пълно ръководство за вредите и ползите от продуктите със сулфати и силикони.

прочети още

Отключване на тайните на кератина - изчерпателно ръководство

прочети още